Diskuse k valné hromadě 17.10.

Tímto bychom chtěli ještě před valnou hromadou 17.10. iniciovat širší diskusi na internetu k  pokračování Extraligy v příštím roce a v dalších sezónách. Pro úvod vkládáme do diskuse návrhy Karla Kopra, současného člena komise masters, a Martina Wurze, kandidáta na předsedu komise předběžně navrženého současnými členy komise.

+ Vložit příspěvek

Diskuse

#376

Libor Zajíc napsal:2.října 2015, 12:01 hod

Já si myslím, že zahraniční zaávodník přece může startovat normálně i tak pokud nebyla potřeba licence (mimo MČR) nikdo to nezakazoval?

#375

Kubín napsal:1.října 2015, 15:16 hod

Dalším diskusním příspěvkem, který bude projednáván na VH je návrh Petr Bauera na umožnění přístupu na ELM pro zahraniční účastníky.

Těšíme se na vaše další diskusní příspěvky a návrhy na pokračování soutěže a návrhy na členy Komise masters
Za komisi I. kubín

#374

Kubín napsal:1.října 2015, 15:15 hod

Návrh Martina Wurze:
1) Navrhuji pouze jednu soutěž ELM. Proč? Více soutěží (pohárů) = více práce s výsledky, při změnách více práce se softwarem, více pohárů na celkovém vyhlášení (řádově desítky tisíc), více řešení problému při případných chybách, protestech.
TOP TEN - soutěž z mého pohledu dobrá před x-lety, kdy se dělal v Pelotonu TOP TEN jednotlivých soutěží od eliťáků na silnici přes bikery až po masters na jehož konci proběhlo společné vyhlášení v Praze. Dlouhodobě jsou kategorie (M, A, B) u nichž se ti nejpilnější málokdy podívají do 1. desítky (letos Hruška M 45 19. místo, Kopr M 40 20. místo).
Prostě podle mého názoru pseudosoutěže.
2) Navrhuji zrušit "součtové výsledky z dvojzávodu". Proč? Nejednoznačnost pravidel, která se měnila. Jsou postiženi závodníci, kteří jeden ze závodů nemohou absolvovat nebo nedokončí = ztratí hned 2 výsledky.
3) Navrhuji celkově snížit počet závodů. Neříkám o kolik závodů, ale říkám o nepřipravené, nezajištěné závody, popř. o závody s nízkou účastí. Je to názor mnoha závodníků.
4) Organizace závodů - praxe mnohdy vázne za pravidly jasně stanovenými v povinnostech pro pořadatele.
5) Finanční ceny - velmi svazující pro pořadatele závodů s podprůměrným počtem závodníků. Proto jsem tu tabulku zaslanou v jednom z předchozích e-mailů barevně rozlišil.
Např. přijede 60 závodníků:
a) startovné 150,- Kč, za startovné je příjem 9.000,- Kč,
výdaje - odvody komisi Masters 600,- finanční ceny pro 6 kategorií (500, 300, 200) = 6.000,-
pořadateli zbyde na další výdaje spojené se závodem 2.400,- a to je pro zajištění občerstvení pro 60 závodníků + x pořadatelů, zaplacení PHM pro doprovodná vozidla, zaplacení rozhodčích (pokud si najme profesionála), atd., neskutečná almužna,
b) startovné 200,- Kč, za startovné je příjem 12.000,- Kč,


výdaje - odvody komisi Masters 600,- finanční ceny pro 6 kategorií (500, 300, 250) = 6.300,-


pořadateli zbyde na další výdaje spojené se závodem 5.100,- , což je o trochu více, ale neustále je to na hraně zda pořádat.
Navrhuji nevyplácet finanční odměny přímo na závodech, ale zvýšit odvod pořadatele za závodníka o 60,- a finančně odměnit závodníky až po sezóně na vyhlašování. Při roční účasti 2000 závodníků (letos 2075) by se rozdělovalo 120.000,- Kč do šesti kategorií. Tzn. 20.000,- na kategorii mezi např. prvních pět (9.000, 5.000, 3.000, 2.000, 1.000) nebo do subkategorií po pěti letech např. pro první tři (5.000, 3.000, 2.000) s tím, že M nemá subkategorii, ale ten objem peněz co by tam měl přijít na virtuální subkategorii bych rozdělil do 2 nejpočetněji obsazených podsubkategorií (počtem startujících za celou sezónu).
Tento systém je z pořadatelského hlediska objektivnější.
Ceny a vyhlašování by tím nebylo nějak omezeno. Pouze by musel pořadatel zajistit ceny věcné (sponzoring místních firem, podnikatelů).

#373

Kubín napsal:1.října 2015, 15:14 hod

Návrh: Karla Kopra:
Bodování a započítání výsledků se měnit nebude, ale udělal bych 2 kategorie závodů. Dále jen A,B. Do kategorie A by se počítali všechny mistrovské závody a závody které by splňovali kritéria, uzavřená trať ( minimálně jednosměrná uzavírka, nelze za plného provozu) a záchody a sprchy do 3 km od cíle závodu. Dále podmínka účasti na závodech A, by byla licence UCI příslušné kategorie. Zajištění rozhodčích ČSC a zapsání do kalendáře ČSC. Pokud by někdo z pořadatelů, kteří budou do kategorie A zařazeni, tyto podmínky nesplnil, musí minimálně 1 měsíc před uskutečněním závodu, zažádat komisi Masters o výjimku. Ta buď výjimku udělí, nebo závod přeřadí do kategorie B, kde se tyto kritéria nevyžadují. Na závodech kategorie „A“ by mohli startovat závodníci ze sousedních zemí za stejných podmínek jako čeští závodníci. Tyto závody by byly dvojnásobně bodované a ideální by bylo každý měsíc jeden. Ostatní závody v kategorii B, by byly otevřeny i pro závodníky bez licence ČSC a plnili by jen základní ustanovení pro závody Extraligy master tj. minimální ceny pro první 3 závodníky v kategorii a odvod ze startovného pro komisi masters. Dále by kategorie M19 v závodech kategorie A mohli nastoupit, pouze závodníci s licencí UCI pro kategorii Elite s tím, že závodníci vlastnící licenci Elite A, či Elie B, mohou závod jet, ale nebudou bodovat v této kategorii a nemají ani nárok na cenu, pokud pořadatel v propozicích neurčí jinak.


tvorba webových stránek        |        webhosting a servery